Κυριακή 22 Ιανουαρίου 2012

Η εξέλιξη των παιδιών.....

Ηλικία 3-6 μηνών
  • Σηκώνει το κεφάλι όταν είναι μπρούμυτα
  • Παράγει ήχους με το στόμα του
  • Ησυχάζει όταν του μιλάμε
  • Πιάνει αντικείμενα που του βάζουμε στο χέρι
  • Αρχίζει να χτυπάει αντικείμενα με το χέρι του
  • Γυρίζει από μπρούμυτα, ανάσκελα

6-9 μηνών
  • Κάθεται χωρίς υποστήριξη
  • Στηρίζεται όρθιο στα έπιπλα
  • Μιμείται ήχους όπως 'μα μα' και παλαμάκια
  • Του αρέσει να ρίχνει κάτω αντικείμενα και να τα πιάνει
  • Λέει πολλούς διαφορετικούς ήχους
  • Γυρνάει να δει από που ακούγονται νέοι ήχοι
  • Προσπαθεί να σας τραβήξει την προσοχή με ήχους, φθόγγους
  • Αντιδρά στις φωνές
  • Γελάει, μουρμουρίζει με οικεία πρόσωπα

1 έτους
  • Σηκώνεται όρθιο και στηριζόμενο, μετακινείται από έπιπλο σε έπιπλο
  • Αρχίζει να ονομάζει 'μαμά', 'μπαμπά' τους γονείς του και λέει 2-3 λέξεις ακόμη
  • Τρώει με τα χέρια στέρεες τροφές
  • Ακολουθεί απλές οδηγίες 'φέρε μου τη μπάλα΄
  • Δείχνει γνωστά αντικείμενα όταν ρωτούν πού είναι αυτά
  • Αρχίζει να χρησιμοποιεί κουτάλι
  • Αναγνωρίζει το όνομά του


1-2 ετών
  • Περπατάει σταθερά και τρέχει
  • Μπορεί να σπρώχνει, να τραβάει και να σηκώνει
  • Ονομάζει ορισμένα αντικείμενα και χρησιμοποιεί 10-20λέξεις, ανάμεσά τους και ονόματα
  • Μπορεί να δείχνει απλές εικόνες
  • Φέρνει ένα αντικείμενο όταν το ζητήσετε
  • Μπορεί να διακρίνει διαφορετικούς ήχους μεταξύ τους
  • Συνδυάζει δύο λέξεις ΄μαμά άτά' 'μπαμπά μπουμ'
  • Μιμείται πιο καθαρά φθόγγους και λέξεις
  • Μπορεί να ονομάσει περισσότερα από τρία μέρη του σώματος και να τα αναγνωρίζει
  • Φέρνει αντικείμενο από άλλο μέρος του σπιτιού αν του ζητηθεί
  • Κάνει 'γεια σου' με το χέρι
  • Μιμείται κινήσεις που γίνονται στο σπίτι 'να καθαρίσει με πανάκι'
  • Φτιάχνει πύργο
2-3 ετών
  • Ανεβαίνει και κατεβαίνει σκάλες
  • Κάνει απλές προτάσεις
  • Γνωρίζει χρώματα
  • Επαναλαμβάνει ήχους που ακούει
  • Αντιγράφει κύκλο ή κάνει γραμμές
  • Μπορεί να τραγουδήσει
  • Ρωτάει συνέχεια 'γιατί'
  • Κατανοεί 2 εντολές 'πάρε τη μπάλα και φέρε την εδώ'

3-4 ετών
  • Κάνει σωστή χρήση των αντικειμένων
  • Αρχίζει να κάνει ερωτήσεις, να χρησιμοποιεί προτάσεις με τρεις έως πέντε λέξεις
  • Του αρέσει να παίρνει ρόλους στο παιχνίδι
  • Το λεξιλόγιό του πρέπει να περιλαμβάνει πάνω από 100 λέξεις
  • Χρησιμοποιεί πληθυντικό αριθμό και προθέσεις
  • Αναγνωρίζει τουλάχιστον τέσσερα βασικά χρώματα 'κόκκινο,μπλε, κίτρινο,πράσινο'
  • Ακολουθεί σύνθετες εντολές
  • Διατητρεί την προσοχή του σε κάτι τουλάχιστον 10 λεπτά
  • Κάνει ερωτήσεις για να διατυπώσει τις σκέψεις του


4-5 ετών
  • Συμμετέχει στο πλύσιμο των δοντιών
  • Τρώει ανεξάρτητο
  • Αντιγράφει σταυρό
  • Συνθέτει παζλ
  • Μιμείται
  • Χρησιμοποεί πλούσιο λεξιλόγιο, 1500 λέξεων
  • Η πρσοχή του διατηρείται σε μια δραστηριότητα για 15 λεπτά τουλάχιστον
  • Χρησιμοποιεί ερωτηματικές αντωνυμίες 'ποιος και γιατί'
  • Χρησιμοποιεί προτάεις με 4-5 λέξεις

5-6 ετών
  • Επαναλαμβάνει τμήματα γνωστής ιστορίας
  • Συνεργάζεται στο παιχνίδι με άλλα παιδιά
  • Ντύνεται μόνο του
  • Διηγείται περιστατικά της ζωής του στους γονείς του
  • Κατανοεί χρονικές έννοιες 'πρωί, μεσημέρι,βράδυ,χθες,αύριο'
  • Μετράει έως το 10
  • Ονομάζει δεξί - αριστερό
  • Αντιγράφει σχήματα, αριθμούς, γράμματα, σύμβολα
  • Η ομιλία του είναι πλήρως κατανοητή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου