Δευτέρα 5 Μαρτίου 2012

ΠΟΤΕ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΑΖΗΤΗΣΩ ΒΟΗΘΕΙΑ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΗ;

Αν και το κάθε παιδί έχει το δικό του ρυθμό ανάπτυξης, δεν πρέπει να επαναπαυόμαστε στο ότι είναι ακόμη μικρό και  θα μιλήσει  αργότερα ή αν εσείς ,οι γονείς, αργήσατε να μιλήσετε. Αν υποψιάζεστε κάποια διαταραχή στην επικοινωνία και το λόγο του παιδιού, θα ήταν χρήσιμο να πάρετε μία λογοθεραπευτική αξιολόγηση για τυχόν διαταραχές.
Αναζητήστε βοήθεια αν στην ηλικία......

18 μηνών
  • Το μωρό σας δεν αντιδρά στους ήχους
  • Δεν έχει βλεμματική επαφή
  • Σταματήσει να μιλάει ή η ομιλία του παραμένει στάσιμη ή χειροτερεύει
  • Λέει μόνο φωνήεντα και καθόλου σύμφωνα
  • Χρησιμοποιεί 2-3 λέξεις δυσκατάληπτες ή χρησιμοποιεί, σε ότι θέλει να πει, τις ίδιες λέξεις
2 ετών
  •   Το λεξιλόγιό του είναι περιορισμένο 8-10 λέξεις
  • Δεν συνδυάζει λέξεις να κάνει προτάσεις 
  • Η ομιλία του παραμένει δυσκατάληπτη 
  • Χρησιμοποιεί λίγα ή καθόλου ρήματα
  • Δεν χρησιμοποιεί πληθυντικό αριθμό
  • Δεν εκτελεί απλές εντολές (π.χ. πάρε τη μπάλα)
  • Δεν κατανοεί άρνηση ή ερώτηση
3 ετών
  • Η ομιλία του εξακολουθεί να είναι δυσκατάληπτη, με το λεξιλόγιό του περιορισμένο σε ρήματα και ουσιαστικά 
  • Δυσκολεύεται να αρχίσει μία πρόταση
  • Επαναλαμβάνει λέξεις ή συλλαβές
  • Χρησιμοποιεί μικρές και όχι σωστά δομημένες προτάσεις
  • Δεν μπορεί να διηγηθεί απλά και πρόσφατα γεγονότα
 4 ετών
  • Οι προτάσεις του είναι μικρές και όχι σωστά οργανωμένες (π.χ. όχι φάω αντί δεν θέλω να φάω)
  • Η ομιλία του δεν είναι πάντα κατανοητή, αφαιρεί συλλαβές από λέξεις, δεν λέει απλά συμπλέγματα συμφώνων
  • Δυσκολεύεται να εκφέρει όλα τα σύμφωνα
  • Κάνει συντακτικά λάθη, μπερδεύει γνωστές και εύκολες λέξεις.
5 ετών
  • Το λεξιλόγιό του περιορισμένο και οι προτάσεις του μικρές
  • Δεν μπορεί να διηγηθεί γεγονότα 
  • ΄Εχει λανθασμένη εκφορά φωνημάτων

Σε όποια ηλικία και αν είναι το παιδί καλό είναι να απευθυνθείτε σε ειδικό αν:
Διαφάνεια 39
  • Το παιδί μιλάει με τη μύτη 
  •  Δυσκολεύεται να αρχίσει μια φράση ή επαναλαμβάνει συλλαβές ή λέξεις 
  •  Ξαφνικά και απότομα σταματήσει να μιλάει ή η ομιλία και ο λόγος του αντί να βελτιώνονται, χειροτερεύουν
  •  Όταν ένα τρίτο πρόσωπο δεν μπορεί να κατανοήσει τι λέει το παιδί μας 
  • Δεν κατανοεί πάντα αυτό που του λέτε ή δεν εκτελεί εντολές
  • Το λεξιλόγιό του δεν είναι αντίστοιχο των παιδιών της ηλικίας του
  • Δυσκολεύεται να μάθει πράγματα καθημερινής ζωής
  •  Δεν έχει καλή μνήμη
  • Έχει δυσκολίες στην ανάγνωση, την κατανόηση και τη γραφή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου