Κυριακή 3 Νοεμβρίου 2013

Μπορούν οι μαθησιακές ιδιαιτερότητες ενός παιδιού να εντοπισθούν στο νηπιαγωγείο;


 
 
Η ανίχνευση των μαθησιακών ιδιαιτεροτήτων ενός παιδιού μπορεί να γίνει από το νηπιαγωγείο ακόμη. Υπάρχουν πολλά ενδεικτικά στοιχεία τα οποία μπορούν να μας βοηθήσουν να εντοπίσουμε τα παιδιά που πιθανώς να αντιμετωπίσουν μαθησιακές δυσκολίες στην μαθητική τους ζωή. Οι γονείς θα πρέπει να ζητήσουν βοήθεια εάν εντοπίσουν τις παρακάτω ενδείξεις στα παιδιά τους. Βέβαια δεν είναι απαραίτητο ένα παιδί είτε να παρουσιάσει όλες τις αδυναμίες που αναφέρονται παρακάτω είτε να παρουσιάζει μερικές από τις παρακάτω αδυναμίες και να θεωρήσουμε ότι παρουσιάζει μαθησιακές ιδιαιτερότητες. Σε περίπτωση ανησυχίας μας απευθυνόμαστε σε λογοθεραπευτές και ιδιαίτερα όταν οι αδυναμίες παρουσιάζονται για μεγάλα χρονικά διαστήματα.

ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ

·         Αντιστρέφουν συλλαβές (π.χ. παιδόποτος αντί παιδότοπος).

·         Μπερδεύουν γράμματα που συγγενεύουν ηχητικά (π.χ. ψαλίβι αντί για ψαλίδι, φάλασσα αντί θάλασσα)

·         Συγχέουν λέξεις που μοιάζουν ηχητικά (π.χ. γεμίσει / γεννήσει, λάδι / λάθη).

·         Εχουν περιορισμένο λεξιλόγιο και κάνουν γραμματικά και συντακτικά λάθη.

·         Δυσκολεύονται να αποστηθίσουν τραγουδάκια.

·         Αδυνατούν να διηγηθούν κάτι που τους συνέβει ή να αφηγηθούν μια ιστορία παραθέτοντας τα γεγονότα στη σωστή χρονική αλληλουχία.

·         Οι προτάσεις τους δεν είναι ολοκληρωμένες νοηματικά.

·         Δυσκολεύονται να ονομάσουν αντικείμενα που βρίσκονται στο άμεσο περιβάλλον τους.
 
 

ΟΠΤΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΟΣ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ

·         Δυσκολεύονται να σχεδιάσουν ορισμένα σχήματα.

·         Κρατούν αδέξια το μολύβι.

·         Δεν χειρίζονται σωστά το ψαλίδι.

·         Δυσκολεύονται να χρωματίσουν εντός πλαισίου.

·         Δεν ξέρουν να γράψουν το όνομά τους ή το γράφουν λάθος.

·         Συγχέουν γράμματα που μοιάζουν οπτικά (π.χ.: φ/θ, π/τ).

·         Αδυνατούν να κουμπώσουν τα κουμπιά ή το φερμουάρ τους.

 

·       
ΠΡΟΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ

·         Αδυνατούν να ξεχωρίσουν και να συγκρίνουν ποσότητες.

·         Μπερδεύονται στην αρίθμηση ένα προς ένα.
 

ΟΠΤΙΚΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ

·         Αδυνατούν να εντοπίσουν ομοιότητες ή διαφορές ανάμεσα σε δύο εικόνες ή σχήματα.
 

ΜΝΗΜΗ

·         Ξεχνούν τις οδηγίες που δίνει η δασκάλα σχετικά με τις ασχολίες τους μέσα στην τάξη ή τι πρέπει να ετοιμάσουν για την επόμενη μέρα.

·         Ξεχνούν τα πράγματά τους στο σχολείο.


ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ

·         Αφαιρούνται και αδυνατούν να μείνουν συγκεντρωμένα σε μια δραστηριότητα.
 

ΧΩΡΟΧΡΟΝΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ

·         Μπερδεύονται με την κατεύθυνση (αριστερά/δεξιά, πάνω/κάτω) και με την τοποθέτησή τους μέσα στο χώρο.

·         Δυσκολεύονται να επαναλάβουν με τη σωστή σειρά τις μέρες της εβδομάδας, τις εποχές και αργότερα τους μήνες.

·         Δυσκολεύονται στη σωστή χρήση χρονικών επιρρημάτων (π.χ.πριν, τώρα, μετά, χθες, αύριο).

·         Υστερούν στην κατανόηση χωρικών εννοιών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου