Τετάρτη 20 Νοεμβρίου 2013

Δραστηριότητες ανάπτυξης Ακουστικής Προσοχής






Τα περισσότερα παιδιά μαθαίνουν να μιλούν χωρίς οποιαδήποτε βοήθεια ή προσπάθεια που απαιτείται από τους γύρω τους.

Μερικές φορές, κάποια παιδιά αργούν να αναπτύξουν τον λόγο και την ομιλία τους. Μπορεί να δυσκολεύονται στην παραγωγή των ήχων, στην ανάπτυξη του λεξιλογίου τους ή στην ανάπτυξη των ικανοτήτων να αλληλεπιδρούν κοινωνικά με τους άλλους.

 Προσοχή και ακρόαση είναι η δυνατότητα του ατόμου να ακούσει και να ανταποκριθεί σε ένα ερέθισμα καθώς και να είναι σε θέση να διατηρήσει και να ελέγχει την προσοχή του. Ένα παιδί πρέπει να είναι σε θέση να ανταποκριθεί στα σχετικά ερεθίσματα του περιβάλλοντος του προκειμένου να μάθει. Η ικανότητα συγκέντρωσης είναι απαραίτητη για την ομαλή ανάπτυξη του λόγου και της ομιλίας.

Η ακοή παίζει σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη και εξέλιξη της ομιλίας του παιδιού. Η καλή ακουστική διάκριση βοηθάει το παιδί να μπορέσει να διακρίνει ήχους που μοιάζουν ακουστικά. Επίσης, είναι σημαντικό το παιδί να μπορεί να αντιληφθεί από πού προέρχονται οι ήχοι και να στρέφει την προσοχή του προς εκείνο το σημείο.

 

Πώς να αναπτύξετε τις ακουστικές δεξιότητες του παιδιού σας:
1.Πρώτα απ όλα θα πρέπει το παιδί να ενημερωθεί για τις διαφορές μεταξύ των ήχων, έπειτα ενθαρρύνετε το να ακούσει  και να απολαύσει τους διαφορετικούς ήχους που παράγονται από διάφορα αντικείμενα.
Μπορείτε να μαζέψετε αντικείμενα που κάνουν θόρυβο, για παράδειγμα κουδουνίστρες, καμπανάκια, κουδούνια, ένα κουτάλι μέσα σε ένα φλιτζάνι, ξύλινα ραβδιά, μουσικά όργανα, μια χτένα, χαρτί, νερό μέσα σε μπουκάλι. Δείξτε στο παιδί πώς να παράγει ήχους με τα παραπάνω αντικείμενα και ενθαρρύνετε το να το κάνει και αυτό.

2.Κατά τη διάρκεια της ημέρας, κάθε φορά που ακούτε κάποιο θόρυβο, στρέψτε την προσοχή του παιδιού σας σε αυτό για να καταλάβει από που προήλθε ο ήχος, έπειτα συζητήστε το μαζί του.
3.Δώστε ρυθμό, ακούστε ραδιόφωνο ή οποιοδήποτε μουσικό μέσο διαθέτετε. Δείτε αν το παιδί σας μπορεί να αντιγράψει το ρυθμό σας, χορεύοντας μαζί ή ακόμα και όταν εσείς σταματήσετε. Ενθαρρύνετε το παιδί σας να περπατήσει, να χοροπηδήσει, να ξαπλώσει, να τρέξει, να χορέψει, τα χειροκροτήματα βοηθούν στην ανάπτυξη του ρυθμού. Δώστε σημασία αν μπορεί να κατανοήσει αυτές τις αλλαγές και να μην υπάρχει μονοτονία στις κινήσεις του.


4.Όταν διαβάζετε εικονογραφημένα βιβλία συζητήστε για τους ήχους που κάνουν διάφορα αντικείμενα που συναντήσατε στο βιβλίο. Μπορείτε να κάνετε τον ήχο του καραβιού –ββββ, της αγελάδας –μμμ. Ενθαρρύνετε το παιδί σας να σας μιμηθεί.
5.Κόψτε από περιοδικά εικόνες αντικειμένων που κάνουν διάφορους ήχους, κολλήστε τα σε ένα τετράδιο, μιλήστε για τις διάφορες των ήχων και ενθαρρύνετε το παιδί σας να βρει τους ήχους.


6.Καθίστε με το παιδί σας σιωπηλοί για λίγα λεπτά κάθε μέρα και ενθαρρύνετε το να ακούσει τους ήχους του περιβάλλοντος. Πηγαίνετε μια βόλτα μαζί και παρατηρήστε τους ήχους που ακούτε.

7. Παίξτε τα μουσικά αγάλματα. Ενθαρρύνετε το παιδί σας να χορεύει έως ότου η μουσική να σταματήσει απότομα, τότε θα πρέπει το παιδί να παραμείνει ακίνητο σαν άγαλμα μέχρι να ξαναρχίσει ή μουσική.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου