Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου 2013

ΣΕ ΤΙ ΒΟΗΘΑ Η ΛΟΓΟΘΕΡAΠΕΥΤΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ;






Τα παιδιά που αξιολογήθηκαν λογοθεραπευτικά και διαγνώστηκαν με δυσκολίες στο εκφραστικό ή/και στο αντιληπτικό λεξιλόγιο, χρειάστηκε να ξεκινήσουν λογοθεραπεία, καθώς το φτωχό λεξιλόγιο, χωρίς την στοχευμένη παρέμβαση του λογοθεραπευτή, δεν θα εμπλουτιστεί αυτόματα. Στα πλαίσια ενός λογοθεραπευτικού προγράμματος, το παιδί θα βοηθηθεί να χτίσει το λεξιλόγιο του με δομημένο τρόπο, κατά κατηγορίες, θεματικές ενότητες, μέσα από εικόνες και άλλα σχετικά γλωσσικά υλικά, πχ ποιήματα. Ώστε να βελτιωθεί η συμβολική σκέψη, καθώς η εικόνα αποτελεί το πέρασμα από τη συγκεκριμένη στην αφηρημένη σκέψη. Το εμπλουτισμένο λεξιλόγιο του θα το βοηθήσει να ανακαλεί γρηγορότερα σχετικές λέξεις, να μπορεί να περιγράφει και να αφηγείται, να αιτιολογεί καταστάσεις και αργότερα να επιχειρηματολογεί, στον προφορικό αλλά και γραπτό λόγο. Συνεπώς είναι ένα εφόδιο που θα χρειαστεί στο σχολείο. Παράλληλα, εξασκείται και η μνήμη εργασίας, μέσα από συγκράτηση, επεξεργασία γλωσσικού υλικού, η οποία και μετατρέπεται σε μακρόχρονη μνήμη με την εξάσκηση και την επανάληψη.

Ο λόγος είναι η κύρια ικανότητα που διαφοροποιεί τους ανθρώπους από τους υπόλοιπους ζώντες οργανισμούς. Επίσης, οι γλωσσικές ικανότητες του κάθε ανθρώπου αποτελούν σημαντικό δείκτη της μόρφωσης του. Δεν είναι τυχαίο ότι ακόμη και σήμερα, παρά την απλούστευση της γλώσσας, χάριν της ταχύτητας και της τεχνολογίας, η επάρκεια της γλώσσας αποτελεί δείκτης καλής μόρφωσης και παιδείας.

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου