Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου 2013

ΔΥΣΑΡΙΘΜΗΣΙΑ


Η κατανόηση μαθηματικών εννοιών και η ικανότητα μαθηματικής σκέψης παρουσιάζει μεγάλα προβλήματα.
 

Συμπτώματα:


Ø  Δυσκολίες στην τέλεση απλών μαθηματικών πράξεων.

Ø  Ξεχνάει πρόσφατες μαθηματικές έννοιες, την προπαίδεια.

Ø  Δυσκολίες στη αφαίρεση και στη διαίρεση περισσότερο από ότι στη πρόσθεση.

Ø  Δυσκολίες προσανατολισμού στο χώρο, μπερδεύει συχνά δεξιά και αριστερά.

Ø  Δυσκολίες στην αντίληψη ποσοτήτων και μεγεθών.

Ø  Δυσκολία στην επιλογή των απαραίτητων πράξεων για την σωστή επίλυση προβλημάτων.

 

 

Ενίσχυση προ- μαθηματικών εννοιών

  • Κατηγοριοποίηση

(βρίσκουμε διάφορα αντικείμενα πχ. πέτρες, ξυλάκια, φακές και τα χωρίζουμε σε ομάδες ανάλογα με ένα χαρακτηριστικό τους πχ. μέγεθος, χρώμα, ιδιότητα)
 

  • Αντιστοίχιση ένα προς ένα
(αυτό σημαίνει ότι πρέπει να αντιστοιχήσουμε κάθε αντικείμενο με άλλο ένα πχ. ένα ξυλάκι με έναν άνθρωπο)


      Μοτίβο – αλληλουχία

(Φτιάξτε μια εύκολη επαναλαμβανόμενη σειρά από αντικείμενα

πχ. μεγάλο ζωάκι, μικρό ζωάκι, τροφή και αφήστε το παιδί να την επαναλάβει έτσι ακριβώς. Βοηθήστε με ερωτήσεις αν δυσκολεύεται πχ. Ποιο έχει σειρά μετά το μεγάλο ζωάκι;)


  • Σειροθέτηση

(πρέπει να βάλουμε σε σειρά αντικείμενα ανάλογα με ένα μέγεθος που έχουμε επιλέξει πχ. τις πέτρες από τη μικρότερη στη μεγαλύτερη, από την ελαφρύτερη στη βαρύτερη)

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου