Τετάρτη 18 Ιουνίου 2014

ΜΕ ΠΟΙΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΟΥΜΕ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΚΑΛΟΚΑΙΡΟΥ;




 Είναι σημαντικό το παιδί πριν μάθει να διαβάζει και να μετράει να έχει αυτονομηθεί. Παρόλα αυτά τίποτα δεν σας εμποδίζει να του εμφυσήσετε την αγάπη για τους αριθμούς και τα γράμματα ειδικότερα μάλιστα αν δείχνει να του αρέσει και αν και σεις τα καταφέρνετε καλά στα θέματα αυτά.


  • Προσφέρετε στο παιδί κανονικά βιβλία με χοντρό εξώφυλλο από μικρή ηλικία.
  • Αφήστε το να φυλλομετρά τα βιβλία. Ακόμα και να σκίζει εφημερίδες όταν είναι μικρό.
  • Διαβάζετε κάτι μαζί του κάθε μέρα βιβλία που θα έχουν και εικόνες και κείμενο.
  • Ζητήστε να σας φέρει το βιβλίο της επιλογής του.
  • Σταδιακά δείξετε του που βρίσκονται στο κείμενο εύκολες λέξεις όπως πχ ονόματα ηρώων.
  • Αργότερα ζητήστε του να σας δείξει και εκείνο.
  • Γράψτε του ένα γράμμα όταν είναι στη κατασκήνωση ή στη γιαγιά για διακοπές.
  • Φτιάξτε μαζί μια λίστα για ψώνια.
  • Να κάνετε σειροθέτηση ιστοριών με εικόνες.
  • Πείτε τραγουδάκια με την αλφαβήτα.
  • Δώστε ένα χαρακτηριστικό όνομα για το κάθε γράμμα της αλφαβήτας ώστε όταν το βλέπει να μπορεί να το θυμηθεί.
  • Κάντε παζλ με την αλφαβήτα για να ενισχύσει και την οπτική διάκριση.
     
     
     
    Για τους αριθμούς:

  • Μάθετε του πόσοι είστε στην οικογένεια.
  • Να μπορεί να μετράει τα δάχτυλά του και αντικείμενα που του δίνετε.
  • Πόσες είναι οι μέρες της εβδομάδας, σε πόσους μήνες είναι τα γενέθλια του.
  • Τηρείτε πάντα κανονικά ωράρια και συνδέστε τις τακτικές καθημερινές δραστηριότητες σας με την ώρα.
  • Ποτέ μην ζορίζετε το παιδί υπερβολικά, μην το κοροϊδεύετε και μην επιμένετε απλά στα σύμβολα των αριθμών, για να το βοηθήσετε με την πρόσθεση και την αφαίρεση χρησιμοποιείτε πάντα πρακτικές εμπειρίες και πραγματικά αντικείμενα: πχ «έχω δύο καραμέλες έφαγα την μία πόσες μου έμειναν;»
Δώστε του νωρίς ένα συγκεκριμένο ποσό για χαρτζιλίκι για να μάθει την όψη και την αξία των χρημάτων και προτρέψτε το να ξοδεύει και να αποταμιεύει, κρατώντας πάντα λογαριασμό των αγορών του και των χρημάτων που του περισσεύουν.
 

          Για τη γραφή:

Δραστηριότητες που βελτιώνουν τις δεξιότητες προγραφής:

  • Το παιδί σχεδιάζει γραμμές ή αντιγράφει σχήματα με νερομπογιές ή πλαστελίνη.
  • Σχεδιάζει γραμμές ή σχέδια με οπτική ή λεκτική καθοδήγηση από το θεραπευτή ή το γονέα.
  • Ολοκληρώνει απλές ή πιο σύνθετες εικόνες, ενώνοντας τελεία – τελεία και ακολουθεί διαδρομή μέσα από λαβυρίνθους.
  • Βελτιώνουμε την τριποδική λαβή του χεριού που κρατά το μολύβι τοποθετώντας πάνω σ’ αυτό ειδικές προσαρμοστικές λαβές.
  • Να αντιγράφει σχήματα, σταυρό, αριθμούς.


Δραστηριότητες που βελτιώνουν την πλευρίωση  (διάκριση αριστερού -δεξιού)


  • Χωρίζουμε μια σελίδα στη μέση και ζητούμε από το παιδί να ζωγραφίσει π.χ. δεξιά ένα κύκλο και αριστερά ένα τρίγωνο.
     

 

Μη ξεχνάτε είναι εξίσου σημαντικό να παίζετε και άλλα παιχνίδια μαζί του όπως κατασκευές, επιτραπέζια παιχνίδια, κυνηγητό, κρυφτό, να χορεύετε, να μαθαίνετε τραγουδάκια και συμβολικές κινήσεις. Ο καθένας μας είναι καλύτερος και σε κάποιον άλλο τομέα.

Μη διστάζετε να μεταδώσετε την αγάπη σας στο παιδί για τις ασχολίες σας και τα χόμπυ σας όπως μαγειρική, κηπουρική, ποδηλασία, φροντίδα κατοικίδιων. Μαθαίνει το ίδιο σωστά μέσα από την αληθινή ζωή, εξασκεί τις δεξιότητες του και ετοιμάζει τον εαυτό του ανενόχλητα να θέλει να μαθαίνει με χαρά αυτό που του προσφέρεται.

Ποτέ μην πιέζετε το παιδί να κάνει κάτι όταν δεν θέλει. Αντιθέτως ενισχύστε την:


Επιβράβευση

Επιβραβεύστε την πρόοδο. Η παροχή περιστασιακών αμοιβών κατά την ικανοποίηση των στόχων της μελέτης, μπορεί να αποτελέσει σημαντική κινητήρια δύναμη.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου