Πέμπτη 17 Μαρτίου 2016

Ερωτηματολόγιο Χαρακτηριστικών Δυσλεξίας




Στο παρακάτω κείμενο μπορείτε να δείτε τα συχνότερα χαρακτηριστικά που εμφανίζει ένας άνθρωπος που έχει δυσλεξία. Οι περισσότεροι που πιθανόν εμφανίζουν δυσλεξία θα πρέπει να παρουσιάζουν άνω των δέκα εξ' αυτών των χαρακτηριστικών.

 Φυσικά να τονίσουμε ότι το συγκεκριμένο ερωτηματολόγιο δε θα πρέπει να αποτελεί τίποτα παραπάνω από μία απλή ένδειξη σχετικά με το αν κάποιος είναι ή όχι δυσλεκτικός αφού η διάγνωση θα πρέπει να γίνεται αποκλειστικά και μόνο από ειδικούς.

 Βασικά Χαρακτηριστικά Δυσλεξίας

 

1 Γενικά

 •Εμφανίζεται ως ένα έξυπνο παιδί το οποίο δυσκολεύεται πολύ στο να διαβάσει , να γράψει ή να συλλαβίσει λέξεις.

•Το ονομάζουμε συχνά τεμπέλη, απρόσεκτο και άτομο που δεν προσπαθεί αρκετά.

•Συνήθως δεν θεωρούμε πως το παιδί αυτό είναι στο σχολείο τόσο ΄΄κακός΄΄ μαθητής ώστε να χρειάζεται βοήθεια για τα σχολικά μαθήματα.

•Έχει υψηλό δείκτη νοημοσύνης, ενώ ταυτόχρονα δεν τα πάει και πολύ καλά στο σχολείο, ενώ αποδίδει πολύ καλύτερα στα προφορικά, παρά στις γραπτές δοκιμασίες

•Έχει χαμηλή αυτοεκτίμηση, νοιώθει συχνά αποθαρρυμένος με το να ασχοληθεί με το διάβασμα ή να προετοιμαστεί για εξετάσεις ενώ καλύπτει με πολύ εφευρετικούς τρόπους την αδυναμία του.

•Είναι ταλαντούχο στα σπορ, στις μηχανολογικές δραστηριότητες, στην τέχνη, στις πωλήσεις, στην αφήγηση ιστοριών, στο σχέδιο ή στην αρχιτεκτονική.

•Χάνεται πολύ εύκολα στις σκέψεις του και δεν έχει πολύ καλή επαφή με το χρόνο.

•Δύσκολα μπορεί να παραμείνει κάπου εστιασμένη η προσοχή του.

•Μπορεί να μάθει καλύτερα μέσα από χειρονακτικές εργασίες, επιδείξεις, πειραματικές διαδικασίες, παρατήρηση και οπτικά βοηθήματα.

 

 

2 Όραση, Ανάγνωση και Συλλαβισμός

•Διαμαρτύρεται για ιλίγγους, πονοκεφάλους ή στομαχόπονους όταν διαβάζει.

•Μπερδεύει γράμματα, αριθμούς, λέξεις, ακολουθίες ή λεκτικές επεξηγήσεις πραγμάτων.

•Στο διάβασμα ή στο γραπτό λόγο εμφανίζει επαναλήψεις, παραλείψεις, αντικαταστήσεις, ή αναγραμματισμούς σε γράμματα, αριθμούς ή λέξεις.

•Διαμαρτύρεται ή αισθάνεται κίνηση των γραμμάτων όταν γράφει ή αντιγράφει ένα κείμενο.

•Δείχνει να έχει πρόβλημα με την όρασή του παρότι οι ιατρικές του εξετάσεις δεν παρουσιάζουν κάποια αντίστοιχη διάγνωση.

•Διαβάζει πολλές φορές ένα κείμενο έχοντας πολύ μικρή κατανόηση πάνω σε αυτό.

•Συλλαβίζει χωρίς σταθερότητα.

 

 3 Ακοή και Ομιλία

 •Δύσκολα μπορεί να εκφράσει λεκτικά τις σκέψεις του, μιλά με σύντομες προτάσεις, αφήνει μισοτελειωμένες τις προτάσεις του, τραυλίζει σε στρεσογόνες καταστάσεις, εκφέρει με λανθασμένο τρόπο μεγάλες λέξεις και προτάσεις.

 

4 Γραπτός Λόγος

 •Έχει πρόβλημα με το γράψιμο και την αντιγραφή, δυσκολεύεται να πιάσει το μολύβι του ενώ συχνά ο γραπτός του λόγος είναι μεταβλητός και δυσανάγνωστος.

•Αδέξιος, χωρίς ικανότητα προσανατολισμού, με δυσκολία στα σπορ με μπάλα ή στα ομαδικά σπορ.

•Πολύ συχνά μπερδεύει το δεξιά με το αριστερά, το πάνω με το κάτω.

 

 5 Μαθηματικά και Διαχείριση Χρόνου

•Έχει δυσκολία να πει το χρόνο, ή να τον διαχειριστεί, να μάθει πληροφορίες που έχουν κάποια αλληλουχία μεταξύ τους, ή ακόμα και να είναι συνεπής στις υποχρεώσεις του.

•Στις μαθηματικές πράξεις χρησιμοποιεί συχνά τα δάχτυλά του. Συχνά γνωρίζει απαντήσεις τις οποίες δε μπορεί να αποτυπώσει στο χαρτί.

•Μπορεί να μετρήσει αλλά έχει δυσκολία να μετρήσει αντικείμενα ή να χειριστεί χρήματα.

•Μπορεί να εργαστεί με αριθμητική αλλά αποτυγχάνει στα προβλήματα, δε μπορεί να ανταποκριθεί στην άλγεβρα ή στα ανώτερα μαθηματικά.

 

6 Μνήμη

•Έχει άριστη μνήμη όσον αφορά γεγονότα που έχουν γίνει στο απώτερο παρελθόν και αφορούν εμπειρίες, τοποθεσίες και πρόσωπα.

•Φτωχή μνήμη για ακολουθίες, γεγονότα και πληροφορίες που δεν προέρχονται από βιωματικές εμπειρίες.

•Σκέφτεται πρωταρχικώς με εικόνες, συναισθήματα.

 

7 Συμπεριφορά, Υγεία, Ανάπτυξη και Προσωπικότητα

 •Πάρα πολύ ακατάστατος ή τακτικός σε σημείο ψυχαναγκασμού.

•Μπορεί πολύ συχνά να είναι ο ταραχοποιός της τάξης του ή ακόμα και να είναι πολύ ήσυχος.

•Περνά τα εξελικτικά στάδια (ομιλία, μπουσούλιμα, περπάτημα ή και δέσιμο παπουτσιών) πολύ νωρίς η εξαιρετικά καθυστερημένα.

•Μπορεί να κοιμάται είτε πολύ βαθιά ή πάρα πολύ ελαφριά, να παρουσιάζει νυχτερινή ενούρηση πέρα της ηλικίας του.

•Πολύ μικρή ή εξαιρετικά μεγάλη αντοχή στον πόνο.

•Πολύ έντονη αίσθηση της δικαιοσύνης και συναισθηματικά πολύ ευαίσθητος. Προσπαθεί για την τελειότητα.

•Τα λάθη που κάνει και τα γενικότερα συμπτώματα που έχει γίνονται δραματικά πιο έντονα όταν βρίσκεται σε σύγχυση, πίεση χρόνου, συναισθηματική πίεση ή κακή κατάσταση υγείας.

 

ΠΗΓΗ:ΑΝΑΔΡΑΣΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου